bra och dåligt spån

Jag har ju som sagt bytt spån några gånger, och nu ska jag försöka beskriva lite mer vilka märken jag rekomenderar och inte rekomenderar.
1. Vitakraft. Detta var det första spånet som jag använde, och tyvärr var det inget att ha. Det innehåller terenpin som kan få både djur och människor allergiska, och dessutom så var det hur dammigt som helst.
Även fastän det var ihoppressat så rasade bara gångarna igen.
Min gerbil fick irriterade luftvägar, och det var ju anledningen till att jag bytte till;
2. toa.lätt. Toa-lätt används främst till kattlådor, men det finns även andra djur som bajsar i det. Vissa uppfödare använder toa-lätt när deras ungar är nyfödda, eftersom det varken dammar eller innehåller terenpin.
Dock så är det inte alls bra gräv möjligheter, och det blir dyrt i längden. Men det är något jag rekomenderar att byta till om ditt djur skulle bli sjukt. (Rörande luftvägar.)
3. Staben stallströ. Detta är vad jag använder nu, och jag fullkomligen älskar det! Det dammar absolut ingenting, och gångarna håller väldigt bra. Tummen upp! Sedan är det också en stor bal som man köper, och behöver då inte åka till affären så ofta. Det kostade dessutom mindre än vad de två föregående gjorde.
1. 2. 3.
klicka på bilderna för att se dem större.

Om man jämnför spånen så ser man ju att det tredje är mycket smuligare.

Kommentarer
Postat av: ella<3gerbil

hej hej. Vart köper du stabens stallströ? Har hört mycket bra om det och den ena av mina gerbiler har irriterade luftvägar
tacksam för svar
mvh piff&puff + mamma

2012-07-18 @ 17:15:44
URL: http://www.bankerydsryttarna.devote.se
Postat av: ella<3 gerbil

piff&puff *

2012-07-18 @ 17:16:29

Här kan du lämna ett tassavtryck:

Vad heter du?:
Kommer du igen?

E-postadress: (lugn, den kommer inte visas)

Har du en hemsida/blogg?:

Lämna ett tassavtryck:

Trackback