Sjuklingen

jag skulle ju berätta om vad som hänt Fridolin - so here you go...
Någon månad innan vi skulle åka för att hämta gerbilerna hos uppfödaren så berättade hon att Fridolin blivit förskyld, självklart vart vi jätte oroliga båda två, men hon sa också att han kommer bli frisk.
Några dagar efter att vi hämtat honom så hörde jag hur det klickade från hans nos - inte regelbundet hela tiden, utan nåågon gång ibland.
Jag som läst om luftvägsinfektion som drabbat gerbiler fick såklart panik! Eftersom det var mitt i natten och affären var stängd så kunde vi inte åka och köpa nytt underlag.
Dagen efter så åkte pappa och köpte toa-lätt, (pappers-pellets) vilket varken dammar eller innehåller terapin som kan orsaka allergier.
Nu har de haft det nya underlaget i en vecka, och han har blivit mycket piggare. Dessutom har jag inte hört klickljudet dom senaste dagarna. :D
Vitakraft kutterspån är alltså inget som jag rekomenderar - speciellt inte åt ungar. Det dammar nåt otroligt och känns väldigt smuligt. Om jag hade vetat detta hade jag såklart aldrig köpt det.
Nu är han pigg och glad igen! :)

Kommentarer

Här kan du lämna ett tassavtryck:

Vad heter du?:
Kommer du igen?

E-postadress: (lugn, den kommer inte visas)

Har du en hemsida/blogg?:

Lämna ett tassavtryck:

Trackback