Första loggen

Det var längesen jag skev på bloggen nu, med anledning av att det har varit väldigt mycket på senaste tiden.
Skola, gerbiler, mm, vilket gör att bloggen såklart kommit i andra hand - det förstår ni säkert.
Sen är det ju inte kul att läsa inlägg som bloggaren inte lagt ned särskilt mycket tid på heller, det tycker jag i alla fall.
Tillbaka till gerbiler, så var vi och hämtade dom i lördags. Och ja, sen dess så har jag gått runt som på rosa moln. :3
Just nu till exempel, så hoppar Fridolin runt i buren, och det är knappt som jag kan sitta kvar här och skriva.
Om vi ska gå tillbaka till dag 1, så var Fridolin fakriskt väldigt modig, och det var så att han kom upp i handen redan då. Hogi var mer försiktig, men sprang ändå över min hand några gånger.
Dag 2 så var båda mer framåt, speciellt Fridolin. jag kunde lyfta upp handen medans han satt i den, och så upptäckte jag att hans favoritgodis är sesamfrön/linfrön. Såklart älskar han solrosfrön, vilket verkar vara alla gerbilers favorit.
Hogi var mer tveksam är Fridolin, men vågade sig fram och nosa.
Dag 3. Idag har Hogi verkligen imponerat mig! Till början så tog han godisen och sprang iväg till sitt favorithörn för att äta den, men nu framåt kvällen så har han suttit kvar i handen och även slickat på den. Jag upptäkte att han gillar en slags grön lins som jag inte vet vad den heter.
Fridolin har också gjort framsteg, jag har kunnat lyfta upp honom en bit ovanför buren!
Båda killarna lekte med min tröj-ärm när jag hade nere handen i buren, de verkade nästan bli lite tryggare av att klättra och leka med den.
Självklart så har jag tagit en massa bilder de här dagarna, säkert uppemot hundra stycken, men gerbiler är svåra att fota kan jag säga! Här kommer i alla fall ett par bra bilder som jag tog de två första dagarna. Visst ser man att de är bebisar?!
Hogi kikar upp.




Fridolin kikar.



Kram!

Kommentarer

Här kan du lämna ett tassavtryck:

Vad heter du?:
Kommer du igen?

E-postadress: (lugn, den kommer inte visas)

Har du en hemsida/blogg?:

Lämna ett tassavtryck:

Trackback